روایت تکاندهنده اسناد محرمانه صدور ویروس ایدز به ایرانآنچه
مستند «قویدل» را متفاوت جلوه میدهد این است که حاصل یک کار پژوهشی تلخ و رنجآور در قالبی شیرین و پرجاذبه بستهبندی و عرضه شده است. برخی دچار این تصور هستند که وقتی از توصیف «
سینمایی'>سینمایی» درباره یک فیلم مستند استفاده میکنیم به این معنی است که صرفا مدت زمانی یک ساعت و نیمه یا دو ساعته داشته باشد! اما آنچه یک فیلم مستند را شایسته عنوان سینمایی میسازد، برخورداری از روایتی داستانی و دراماتیک است. این اتفاق در مستند «قویدل» به شکل اعلی و فوقالعاده رخ داده است. طوری که مخاطب فراموش میکند آنچه میبیند یک مستند است، چون حاصل دسترنج علی فراهانی صدر کارگردان، سعید الهی تهیهکننده و احمد قویدل راوی، هم از نظر تحقیقی و هم روایی، پر و پیمان و لبریز از دقایق و لحظات شگرف است. میتوان تصریح کرد که «قویدل» از نظر جاذبه داستانی، از اغلب فیلمهای داستانی سالهای اخیر سینمای ما، داستانگوتر است. طوری که در این مستند، هم قهرمان وجود دارد و هم ضدقهرمان، هم لحظات وحشت و هراس و هم موقعیت کمدی و هم تعلیق و غافلگیری و کاتارسیس یا پالایش نهائی.قویدل سراغ یک موضوع ملتهب و ترسناک رفته است. این فیلم به ماجرای ورود خونهای آلوده به ویروس ایدز از فرانسه به ایران میپردازد. احمد قویدل راوی و شخصیت اول فیلم است که فرزند خودش در اثر خون آلوده به بیماری هموفیلی ابتلا مییابد و در مسیر بررسی این موضوع، به نماینده قربانیان خونهای آلوده برای رسیدن به حقوقشان تبدیل میشود. فیلم به فراز و نشیبهای او در این مبارزه نفسگیر و دهشتناک میپردازد. اما آنچه در این فیلم به آن اشاره نشده است، نقش یک شخصیت مرموز و مخوف به نام «لوران فابیوس» در انتقال خونهای آلود نگاهی به پرفروش ترین فیلم های سال...
ما را در سایت نگاهی به پرفروش ترین فیلم های سال دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : arashfahim بازدید : 19 تاريخ : دوشنبه 11 دی 1402 ساعت: 16:12